mandag 28. mars 2011

Systua

Nå som jeg  var blitt ferdig med ullboksa til Nora hadde jeg på ny iver etter å se i stoffkurven min. I kveld har jeg laget meg mønster for ballongbukser i det jeg tror skal bli størrelse 74 og 80, og klipt til stoff i en av begge størrelsene så nå blir det spennende å se når de  blir ferdige hvor store eller små de blir. Kan jo være at det må litt størrelses justeringer inn...

I det jeg gravde litt inn i stoffkurven fant jeg en liten lapp med kumønster stoff etter jeg sydde karnevalldrakt til Nora og jeg fikk lyst til å klippe noen små skjerf/smekker. La på malen min og tegnet opp men ble inspirert til å tegne litt uten om malen og det hele endte opp i et nytt design på skjerf/semekkene. Gleder meg til å vise de frem når de blir ferdige. I tillegg fant jeg noen små stofflapper jeg kjøpte sist jeg var innom stoff og stil og den ene ente opp i et skjerf (trekantskjerf) som fikk inspirasjon fra det nye designe på sjerf/smekkene. Blir spendt på om skjefet blir slik jeg har forestilt meg det i hode mitt. I morgen får jeg vel klippe til bakstoff og begynne å sy sammen.. Spennende med nytt design synes jeg.

Nå er kvelden kommet på Meistadlykkja og jeg takker for dagen.
En riktig god uke til alle.

1 kommentar:

  1. Så spennende med skjerf og smekker! Jeg gleder meg til å se, og kanskje få litt inspirasjon :)På tide at jeg finner fram symaskina igjen jeg også...!
    God uke til deg òg!

    SvarSlett