torsdag 25. april 2013

Klikkertrening

I kveld har vi trenet på target. Jeg har jobbet med target stick og med "musematte". Jeg opplevde at musematta var lettere å trene inn enn target stick. I dag var første gangen med musematte mens target stick har vi jobbet lit med før. Truls virker om ikke annet veldig motivert. Men av å jobbe blir man jo sliten så da trenger man en hvil.

Har tenkt å prøve med litt target ute etterhvert men ennå er det nok innendørs. Har tenkt å prøve å bruke target stick til å få han til å stå. En trening for utstilling blandt annet. Ennå virker det som han har en innprogramert greie med å sette seg til alle døgnets tider, ennå vi aldri har trent på sitt fordi jeg ønsker at han først skal lære seg å stå siden det har jeg mye brukt for under trimming av pels samt ved utstilling. 

Når jeg skulle trenge fant jeg ingen musematte for å bruke som target så da var det like greit å klippe til en runding av noe tykt stoff jeg hadde og det fungerte veldig bra. Nå kan jeg jo lage ulike former og farger.

Veldig greit å få brukt litt hjernetrim da det ikke ble tur på oss i kveld siden Torbjørn skulle se film, men vi er ikke uvirksom av den grunn nei. 



Full pott...


Nå begynner jeg å bli sliten... Kan vi ta en pause?


Tar meg en hvil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar