mandag 6. februar 2012

Snart blir det amerikanske gyngestoler igjen

Etter vi begynte å pusse opp gammelstua (her vi bor) har desverre ikke Arne Ivar Meistad (min svigerfar) fått laget noen gyngestoler. Han hadde i utganspunktet snekkerverkstede sitt i kjelleren på vår hus og når vi ønske å ha kjelleren ble han desverre tvunget til å finne seg et annet lokalet. Etter huset vårt stor ferdig har han endelig fått muligheten til å prioritere å lage seg nytt snekkerverksted. Først satte han opp redskapshus før han tok ibruk den gamle traktorgarasjen til snekkerverksted. Men først måtte han isolerte, støpte gulv, la på gips og sponplater. Nå på nyåret han han fått satt opp alt utstyret sitt og kommet igang med dreiing igjen. Var innom i dag og han har allerede produsert mange deler. Etter alle årene hvor det har vært stille med produksjonene har det kommet inn  bestillinger så han har litt å ta etter. I hovedsak bruker han vinterhalvåret på å lage gyngestoler for på sommeren får han ikke tid til å dreie opp delene når det er mye mer arbeid i forhold til gårdsdriften.

Fremover nå håper jeg å se masse fint fra snekkerverkstedet.... Jeg har blandt annet prøvd å legge inn noen bestillinger på møbler jeg ønsker meg til barnerommet til Nora, som foreksempel et kjøkken, en liten vong som ser ut som en svane og kanskje en dukkeseng???? Lurer litt på om jeg skal sende inn skriftlig ønskeliste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar