tirsdag 3. januar 2012

Godt Nytt År



Da var vi plutselig kommet inn i et nytt år. På kalenderen vi fikk av Nora til jul (laget i barnehagen) står det nå 3 januar 2012.Jeg synes høsten har gått utrolig fort. Vi har hatt masse fint vært som har gjort at den har vært lett. På slutten av 2011 fikk vi også se litt til den hvite snøen og det gjorde.


Det skal sies at det har vært rolig på sy fornten den siste tiden, men før jul fikk jeg litt mer energi igjen til å sette meg ned og lage noen julegaver og nå ser det ut som at gnisten er litt tilbake.

Før jul lagdte jeg et par kjoler. Den ene skulle være en julegave til ei jente på snart 3 år som heter Athea. Hun er datteren av ei venninde av meg og for å forsikre meg om at kjolen passet måtte jeg prøve den på Nora før jeg pakket den inn. Etter jeg så resultatet ble jeg ganske fornøyd og synte egentlig at det var for ille at Nora ikke skulle ha en slik flott kjole så da jeg spurte henne om hun ville ha en lik kjole da hun ja. Men hennnes kjole skulle være litt lilla, litt rød og litt svart. Spennende fargekombinasjon tenkte jeg.

Kjolen til Athea er laget av et ullstoff jeg har kjøpt på stoff og stil. Planen når jeg kjøpte stoffe var å lage en julekjole til Nora og ei bukse alternativt en liten nikkers. På armene og i halsen har jeg resirkulert en genser jeg fikk av en mamma i barnehagen som de skulle kvitte seg med. Godt å kunne bruke opp noe gammelt også.

Kjolen til Nora er laget av det samme rosa ullstoffet men siden jeg ikke ønsket at det skulle være helt lik hadde min kjære samboer donert (litt usikker på om donasjonen var meningen men) en merinoullgenser. Den er en mellomting mellom mørk blå og mørk lilla. Sikkert nok lilla for Nora tenkte jeg. Denne brukte jeg både til armer og i halsen. Den sorte biten på kjolen valgte jeg å ha på skråbåndet. Nå manglet jeg bare litt rødt på kjolen så ble hun sikkert fornøyd, men det fikk jeg ikke til så når hun bruker den må hun bruke den røde hårspenna si....



Eller begynte jeg i jula på et nytt prosjekt som ennå ikke er helt ferdig med. Jeg har resirkulert noen gamle dongribukser jeg ikk av ei mor i barnehagen til det som skal bli en legopose. Det som gjenstår er å sette på mansjettene for hullene og tre i ei snor. Da kan Nora ha smålegoen sin i den isteden for den røde plastikk eksen jeg ikke synes er spesielt fin. Og i kveld startet jeg på en ny kjole - legger med en liten smakebit på fargekombinasjonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar